Mamma livet - En dröm på rosa moln?


Att tro att det nya livet som mamma skulle vara en dans på rosor eller guld och gröna skogar är helt ute och cyklar.

Det är inte precis någon dröm på rosa moln alla gånger - Utan det blandas väldigt utav andra saker också!

Det är ett liv som kräver otroligt mycket planering och en del sömnlösa nätter .
Att leva med två barn som skall ha lika mycket uppmärksamhet och även att dem skall ha sin egna tid - Sin egna lilla mamma tid.

Att få tiden att räcka till är inte alltid det lättaste - Men det gäller att hela tiden komma på olika lösningar. 
och framför allt så har man fått lära sig att tänka att jag hinner med det när jag hinner med det ;) .
Någonting som inte alltid är det lättaste när det gäller mig som jag tycker om att få saker och ting gjort samt att det skall gärna göras på samma dag.
Någonting som man fått erfara att så funkar det inte mer. Utan man tar det som det kommer och man gör det bästa utav situationen helt enkelt.

Man lär sig att den där "egna tiden" är otroligt viktig att man tar den när man får chansen till det.

Småbarns livet är ingen dans på rosor och man känner sig bra trött och ser ibland ut som en urdriven disk trasa men man lär sig att ta igen det när det finns tillfällen vid att ta igen det helt enkelt.

Jag ångrar aldrig mina beslut och idag är jag otroligt glad över att jag har mina två barn vid min sida här i livet - Det är helt klart det bästa som har hänt mig absolut.
Är dem man lever för och dem man gör allting för. Vill att mina små ögonstenar skall ha det bästa - trots att man kanske ej sover på ett dygn eller så är det ändå värt det i slut ändan.

Att ha haft 2 stycken barn med kolik så vet man att små barnslivet ändrar sig otroligt snabbt än det man kanske hade trott medan man gick och väntade dem.
Jag har haft två stycken som har haft sina och Bella har fortfarande sitt så det är kanske inte så konstigt att man ibland är tankspridd - mer än vanligt samt att man känner sig som en urdriven disktrasa helt enkelt =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0